Kwaliteitsmanagementsystemen. De ISO 9001-norm

Auteur: Jan Dillen
ISBN: 9789046609798
Aantal Pagina's: 156
Geen afbeelding ingesteld
Verkoopprijs: 39,00 €
Totaal:39,00 €
Verkoopprijs zonder BTW: 35,78 €

Het landschap op gebied van kwaliteit is permanent in verandering. Nieuwe kwaliteitsmethoden, nieuwe normen, nieuwe klanteneisen, nieuwe machines, nieuwe risico’s of nieuwe productiemethoden maken het voor de kwaliteitscoördinator uitdagend om deze veranderingen op te volgen en te implementeren in de organisatie. Een belangrijke verandering is ook de publicatie door de International Standardization Organisation (ISO) in 2018 van de norm ISO 9001:2018.

Deze norm is een managementsysteemnorm voor kwaliteit. Maar wat is dat nu juist, een managementsysteem en een kwaliteitsmanagementsysteem? Wat zijn de voordelen voor mijn organisatie om over een – al dan niet gecertificeerd – kwaliteitsmanagementsysteem te beschikken? Waarop legt een managementsysteem nu juist de nadruk? Al deze vragen zullen in deze uitgave worden beantwoord. Na het lezen zal het voor jou als kwaliteitscoördinator duidelijk zijn dat een kwaliteitsmanagementsysteem jou helpt om op de vele veranderingen die op je af komen gepast te reageren. Nieuwe eisen aan producten en diensten, nieuwe kwaliteitstechnieken kunnen beter worden opgevolgd en geïmplementeerd, nieuwe risico’s worden (her)beoordeeld, nieuwe opleidingen voor het personeel worden ingericht, enz. De norm ISO 9001:2018 geeft je daarbij hulp. Deze kwaliteitsmanagementsysteemnorm geeft je een manier van aanpakken, die je makkelijk kan gebruiken in andere vestigingen van je organisatie. Speciaal voor vestigingen in het buitenland geeft ISO 9001:2018 een duidelijk ‘raamwerk’, waarrond je het kwaliteitsmanagement kan opbouwen en kan communiceren met je buitenlandse kwaliteitscoördinatoren. Met als uiteindelijk doel: het verhogen van het kwaliteitsniveau in de organisatie en het verhogen van de klanttevredenheid. Veel succes hiermee!